Преди да ви разкажем за спектакъла, на който станахме свидетели, ще ви споделим една мотивираща предприемаческа история. Историята на “JYSK”.
Всичко започва с мечтата за верига магазини на Ларс Ларсен – чирак в манифактурен магазин. Има невероятни идеи, но няма пари. Амбициозният Ларсен скоро успява да намери доставчици и банка, готова да поеме риска да работи с този нов предприемач. Банката е малък клон на датската банка Nørresundby и Larsen не я е сменял до края на живота си. Освен с лоялност, Ларсен се отличава със скромност, последователност и честност. Именно тези качества символизира думата “JYSK”, която се използва за хората от п-ов Ютландия, откъдето е и Ларс.
Първият магазин отваря врати в Орхус в Ютландия на 2 април 1979 г. Последвалото налагане на бранда на международния пазар са плод освен на предприемаческия нюх на Ларс Ларсен и на силния ръководен екип, който създава. Това не означава, че членовете на управата са учили много за търговията на дребно в университети или бизнес училища. По-голямата част от топ мениджърите в JYSK са търговци, започнали своята кариера в магазин. Такъв е и случая с Ян Бог, част от 1995 г. от JYSK, започвайки кариерата си като Директор покупки, преди да стане главен изпълнителен директор и президент през 2000 г. В компанията се цени повече лоялността и личностните качества, отколкото дипломата от елитен университет.
Ян има основна роля в разширението и успеха на JYSK и ще продължава да го прави и в идните години, когато JYSK трябва да открие нови решения за електронна търговия, да се разшири в нови страни и много други. И независимо дали фокусът е върху детайлите или стратегията, Ян никога не губи своето чувство за хумор или способността си да се погрижи JYSK да бъде чудесно място за работа.
Основен мотив в компанията е изграждането на близост и загриженост към клиента. През 2009 г., когато Jysk става на 30-години, Ларсен издава самостоятелно книгата: „30 години с Jysk“. Той изпраща безплатно копие до всяко домакинство в Дания, което я прави книга №1 в страната.
Корпоративната социална отговорност е силно засегна в JYSK. Значителна сума се дарява всяка година на Danmarks Indsamling, която подкрепя хуманитарни каузи в Африка. Основната област на спонсорство е леката атлетика за хора с увреждания, подкрепяна от 1989 г.
Като клиент е важно да се чувствате в безопасност, знаейки, че продуктите, които купувате в JYSK, се произвеждат с уважение към хората, животните и околната среда. Правилата са описани в Кодекс за поведение на доставчиците, който всички доставчици трябва да приемат и спазват.
JYSK държи на обраната връзка от клиентите си. Купувачите лично посещават фабриките редовно, за да проверят качеството на продуктите. Затова създават своя собствена система, чрез която клиентите да дават отзиви за продуктите.
JYSK е скандинавска компания с дълбоки корени в скандинавската култура, до която клиентите могат да се докоснат чрез асортимента и качеството на продуктите.
Кралският датски двор през годините е редовен клиент в JYSK. Традиция, с която JYSK се гордее. Нейно Величество Кралицата на Дания разрешава на JYSK, да използва названието „Доставчик на Кралския датски двор“. Звание, давано само на компании или лица, които са работили с Кралския двор поне няколко години и които са надеждни, икономически стабилни и имат добра репутация.
Ларс Ларсен и екипът от изградени в компанията професионалисти постепенно разширява групата на JYSK и нейните дъщерни компании, сред които са компаниите на JYSK в различните страни по света. Благодарение на предприемаческия си нюх и идеологията, компанията достига до 3200 магазина в 48 страни по света с 28 500 служители.
С над 500 от тях имахме удоволствието да се запознаем на традиционното годишно JYSK парти. Освен за клиентите, компанията се грижи и за своите служители. На партито видяхме доста щастливи хора. Направи ни впечатление, че Александър Брату/country manager Bulgaria and Romania/ попита кой е бил на последното JYSK парти през 2019г. Доста от хората възкликнаха и изразиха голяма привързаност към компанията и колектива. Доста от тях споделиха, че поради невъзможността последните 2 години да се организира такова голямо събитие, доста им е липсвала енергията, която се създава от толкова голям и същевременно сплотен екип.
Предложихме етно тема за събитието. Признаваме си, че имахме опасения дали ще видим толкова много млади хора в модерен клуб като Joy Station облечени с народни носии, самодивски рокли, калпаци, цървули и шевици. Е, резултата може да видите нагледно във видеото по-долу. Явно в JYSK колективът се изразява не само на работното място, а и в забавленията.
Забавата включваше светлинно шоу и концерт на живо на Оратница, която е българска folk fusion група с миксове на български фолклорни песни и джаз нюанси, преплитащи се в уникален стил. В един момент се усещаше как вече нямаше отделни маси и отдели. Колеги от магазинната мрежа, Дистрибуционния център в Божурище и Централния офис се забавляваха заедно. Такъв тип събирания показват нагледно мащабите, силата и името на JYSK.
Важна част от вечерта беше и церемонията по награждаване, която събра на сцената колегите от магазинната мрежа и дистрибуционния център в Божурище, които са демонстрирали най-добрите резултати през предишната година. Част от Ръководството на ЮСК БЪЛГАРИЯ уважи най – заслужилите в различните категории. Любен Мишев, Радина Михайлова и Александър Брату раздадоха общо 18 купи в различните колективни и индивидуални класации.
Ние от Сторимейкърс също имаме мечта. Преди 3 години започнахме като студенти, организирайки балове на колегите ни. Вдъхновени от JYSK България продължаваме да мечтаем и да се борим да достигнем върховете на този интернационален бранд. Нашето оръжие е въображението, а почерка ни винаги включва изненада. Благодарим на JYSK България за доверието. Ние само помагахме, но признаваме, че и ние се забавлявахме сс голямото семейство на JYSK.
След 7 години JYSK има юбилей. Става на 50г. Ние пък ставаме на 10. Кой знае, може пък и заедно да го отпразнуваме.
“Bring dedication. Meet possibilities. That is the essence of working at JYSK.”